• Størst på lamper
  • Fri levering fra 999*
  • Lave priser

ORDREBEKREFTELSE

Når vi mottar din bestilling vil det bli sendt en ordrebekreftelse til din e-post innen kort tid. Der er det detaljert informasjon om bestillingen din. Sjekk alltid bekreftelsen og kontakt kundeservice umiddelbart dersom noe virker uklart. Hvis du ønsker å endre en bestilling i ettertid vil du kontakte kundeservice med spørsmålet ditt, så ser vi om vi kan hjelpe deg!

LEVERING

Lysman leverer til Norge, Sverige og snart også Finland. I Norge sender vi med Bring. Leveringskostnaden inkluderer toll og avgifter.

FRAKT - PRIVATE KUNDER
Lysman sender med Bring og fraktkostnadene er 99 NOK (inkl. mva.) for levering til nærmeste utleveringssted og 199 NOK for Hjemlevering. Vi tilbyr fri frakt ved ordre over 699 NOK. Dette gjelder ikke ved kjøp av lysrør eller andre klumpete varer som må leveres med Hjemlevering (199 NOK) eller Bedriftspakke (99 NOK). Hjemlevering er bare for private kunder (til private hjem) og skjer på kveldstid. 

HJEMLEVERING - Hjemlevering er bare for private kunder, ikke bedrifter. Hvis du bor på et postnummer hvor hjemlevering ikke er mulig, vil ikke posten kunne levere pakken på døren. Din bestilling vil da bli sendt som pakke til nærmeste utleveringssted og du må plukke opp pakken der. Informasjon om hjemlevering og hvilke postnummer som Bring kan levere til (dekningsområde) finner du her.

MERK! Når du bestiller hos Lysman, er du som kunde ansvarlig for å angi riktig leveringsinformasjon, og at du kan identifisere deg for å hente ut pakken. Etter at vi sendte ut pakken har vi ingen mulighet til å endre leveringsadressen eller navnet på den. Ettersom varsling skjer via SMS, er det viktig at du skriver inn et mobilnummer som kan motta SMS fra oss.

Når du mottar forsendelsen, anbefaler vi at du sjekker ut varene slik at alt er uskadet og at ingenting mangler.

Vi del-leverer ikke til private kunde eller bedrifter, men sender hele forsendelser når alle produkter er på lager hvis ingenting annet er avtalt.

FRAKT FOR BEDRIFTER
Bring Bedriftspakke - Levering på døren for selskaper innen kl. 17.
Bedriftskunder får sine bestillinger levert på døren hvis de oppgir gateadresse. Levering vil ikke bli varslet, slik at noen må være på plass for å motta pakken. Leveranse dagtid mellom kl. 08-17.

Uavhentede varer
Hvis vi mottar pakker som ikke har vært hentet fra posten, forbeholder vi oss retten til å kreve alle kostnader som påløper i forbindelse med denne avkastningen. Kostnaden er i dag 300 NOK.

Avgiften reflekterer kostnadene ved returfrakt og håndtering. Betaling må gjøres innen 10 dager fra fakturadato. Dersom betalingen er forsinket påløper purregebyr, renter og mulige innkrevingskostnader. Hvis du ombestemmer deg når pakken allerede ble sendt fra oss, må du plukke opp pakken ved levering og returnere den til oss. Hvis pakken ikke blir plukket opp, vil den automatisk bli registrert som uavhentet og belastet tilsvarende

LEVERINGSTID

Leveringstid for produkter som finnes på lager er 2-7 dager. Vi behandler bestillinger umiddelbart og bestillinger gjort før klokken 12 (hverdager) sendes normalt samme dag hvis alt er på lager. Produkter som må bestilles fra leverandør kan ta lengre tid å levere - ta kontakt med oss dersom du ønsker å vite lagerstatus og leveringstid. Noen produkter har forskjellig leveringstid - dette blir da oppgitt på produktsiden. Ved forsinket levering har du rett til å heve kjøpet. Med forbehold om at produktene kan bli utsolgt.  

FORSINKELSER I LEVERINGEN

Selv om vi gjør vårt ytterste for å levere det som er bestilt innen tiden som er lovet, kan det oppstå problemer. Dersom leveringen blir forsinket i forhold til det som har blitt lovet, vennligst kontakt oss umiddelbart slik at vi kan undersøke hvorfor leveransen er forsinket. Hvis du ønsker å avbryte den forsinkede bestillingen, ta kontakt med kundeservice. 
Ved forhåndsbetalte beløp der kunden hever kjøpet grunnet forsinket levering så skje tilbakebetaling  innen 14 dager.

TRANSPORTSKADE

Hvis varene har blitt skadet under transport må du kontakte oss innen 14 dager på »Maila kundeservice Hvis du mottar levering eller skal hente en pakke og ser at den ytre emballasjen er skadet - varsle ombudet eller sjåfør direkte og ta ikke ut pakken.

Ved eventuell tvist er vår policy å alltid følge norsk lovgivning. 

BETALINGSVILKÅR

Ved bestilling av varer fra Lysman aksepterer du de generelle vilkårene. Avtalen etablerer samtidig at bestillingen er akseptert. Ifølge loven må du være over 18 for å få legge inn en ordre hos Lysman.

Vi tilbyr følgende betalingsmetoder: SVEA og Klarna faktura og kortbetalinger 
Vi aksepterer betalingskort som Visa og MasterCard. (Dessverre kan vi ikke godta Visa Electron-kort).

Den laveste bestillingsverdien per bestilling er 150 kroner.
Hvis du bestiller som privatperson kommer faktura på via posten. Bedrifter får sin faktura via posten til leveringsadresse eller til separat fakturaadresse hvis dette er spesifisert ved bestilling. Fakturaen er koblet til det person- eller organisasjonsnummeret som benyttes ved bestilling.

Alle sider der du som kunde etterlater personlige opplysninger når du kjøper er såkalte sikre sider (kryptert overføring). Betaling med kort skjer over en sikker tilkobling med SSL-sertifikat utstedt av Rapid SSL (www.rapidssl.com).

Hvis du ser at adressen begynner med https:// vet du at du besøker en sikker side

SALG / TILBUD

Salg gjelder så langt lageret rekker. Tilbud uten en klar sluttdato er gyldig så langt lageret rekker, med forbehold om at produkter kan bli utsolgt og eventuelle prisfeil som kan oppstå. 

PRIS

Alle priser på Lysman er oppgitt i NOK, du kan velge å vise prisene med eller uten moms.

RETUR / ANGRERETT

Målet vårt er at du skal være fornøyd med produktet eller produktene du kjøper fra oss. Som både privatkunde og bedriftskunde har du en 14-dagers angrerett fra du mottok produktet og sender oss en melding om dette. Fra det tidspunktet du har sendt beskjed om at du vil kansellere kjøpet, må du returnere varen / varene senest innen 14 dager. Hvis produktet ikke er brukt og det returneres i uskadet stand i originalemballasjen, vil full refusjon bli mottatt, men hvis produktet har blitt brukt, har Lysman fradragsrett for dette avhengig av hvor mye avskrivning som har skjedd. For å påberope oss angreretten, må vi få beskjed innen 14 dager etter mottak av bestillingen om at du vil returnere en vare eller hele bestillingen. Returfrakt betales av kunden ved utøvelse av angreretten hvis hele eller deler av bestillingen blir returnert, som er 99:-, med unntak av lysrør og klumpete 99:-, med mindre annet er avtalt. Lagre leveringskvitteringen - husk at du er ansvarlig for returforsendelsen! Ved forhåndsbetalte beløp ved bruk av angreretten så skal tilbakebetaling skje innen 14 dager.

For å kunne behandle henvendelsen din raskere, ber vi deg oppgi disse opplysningene når du kontakter oss om en retur: 

  • Ordrenummer
  • Artikkelnummer på de produktene du ønsker å returnere
  • Grunnen til retur

Retur skal pakkes godt, helst i originalemballasjen med sine indre emballasje og sammen med eventuelt tilbehør. Transportskader på grunn av feil/dårlig emballasje belastes deg som kunde.

Vi foretrekker at du oppgir årsaken til returen når du returnerer produktet, siden dette gir raskere håndtering av retur. Du kan rapportere dette på plukkliste eller på en vanlig A4-papir. Vi ber deg være oppmerksom på at det ikke anses som en utøvelse av angreretten å la være å hente ut en pakke eller ikke motta en levering.

Då må også kontakte vår kundeservice på telefon 21014438 eller mail eller våres hjemside hvor det er et skjema

Hvis du ønsker å bytte til et annet produkt må du gjøre en ny bestilling via vår nettbutikk. Den nye bestillingen behandles separat fra din retur. 

REKLAMASJON
Hvis et produkt er defekt eller feilsendt vennligst kontakt oss på »Maila kundeservice innen 14 dager, og vi vil hjelpe deg med hvordan du går frem. Fristen for å reklamere er to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. 
Klageadgang til Forbrukerrådet ved tvist og suppler med kontaktinfo til disse.
Lysman vil følge Forbrukerklageutvalget i Norge sine avgjørelser ved tvist.

RESERVASJONER

Lysman reserver seg eventuelle skrive- og bildefeil på nettsiden, så vel som utsolgte produkter, og at varer kan bli fjernet fra sortimentet. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til feil priser, feil i produktbeskrivelser, samt feil informasjon om lagernivåer. Lysman forbeholder seg retten til å endre, korrigere eller oppdatere informasjonen på nettsiden til enhver tid. Forbrukerklageutvalget .
Har du spørsmål om våre vilkår, ikke nøl med å kontakte oss på »Maila kundeservice

E-POSTADRESSE/TELEFONNUMMER
Grunnen til at vi trenger disse fra deg er at du skal kunne motta en ordrebekreftelse, og vi trenger ditt mobilnummer for å sende en SMS-varsel ved levering. I tillegg får du nyhetsbrev fra Lysman via e-post, men dette kan du reservere deg mot ved å krysse av boksen på Mine sider etter at du gjør ditt første kjøp og/eller hvis du ønsker å avslutte nyhetsbrev i forbindelse med utsendelsen. Du kan også ringe eller sende epost til oss, og vi vil fjerne deg fra nyhetsbrevlisten.

FORCE MAJEURE

Lysman er fritatt for straff for unnlatelse av å utføre visse forpliktelser i denne avtalen dersom svikten skyldes utgivelsen omstendigheter som beskrevet nedenfor og det faktum hindrer eller forsinker ytelse. Som frigjørende faktorer som skal vurderes er blant andre en statlig handling eller unnlatelse, ny eller endret lovgivning, arbeidskonflikt, blokade, streik, brann eller oversvømmelse, sabotasje eller uhell av betydelig størrelse. Force majeure omfatter også statlige beslutninger som påvirker markedet og/eller produkter negativt, for eksempel restriksjoner, advarsler, forbud mot salg, etc.

LOV OM DISTANSEHANDEL

Lysman følge loven om distansehandel. Les mer her. 

TVIST

I eventuelle tvister vil Lysman følge Forbrukerklageutvalget anbefalinger.

BEDRIFTSDATA
Lysman er en dotterbolag til iPiccolo AB
Telefon: 21014438 mellom 09:00-12:00
e-post: kundeservice
Org nr: SE556712-577701
MVA-nummer: [556712-5777]
Besøksadresse: Säbygatan 6, 753 23 Uppsala, Sverige

Din handlevogn(0 st)

Handlevognen er tom
Total 0 kr
Til kassen