VILKÅR & BETINGELSER

 

ORDREBEKREFTELSE

Når vi mottar din bestilling vil det bli sendt innen kort tid en ordrebekreftelse til din e-post. Det er informasjon om bestillingen din. Sjekk alltid ut bekreftelsen og kontakt kundeservice umiddelbart dersom noe virker uklart.
Hvis du ønsker å endre en bestilling i ettertid vil du kontakte kundeservice med spørsmålet ditt, så ser vi om vi kan hjelpe deg!

 

LEVERING

Lysman leverer til Norge, Sverige og Finland. I Norge sender vi med Bring. Leveringspris inkluderer toll.

FRAKT - PRIVATE KUNDER
Lysman sender med Bring og frakt kostnadene er 99 NOK (inkl. mva) for levering til nærmeste utleveringsplass. Vi tilbyr fri frakt vid ordre over 700 NOK. Dette gjelder ikke vid kjøp av lysrør som må leveres med Hjemlevering (199 NOK) eller Bedriftspakke (179 NOK). Hjemlevering er bare for private kunder (til private hjem) og skjer kveldstid.

HJEMLEVERING - Hjemlevering er endast for private kunder, ikke selskap. Hvis du bor på et postnummer hvor hjemlevering ikke er mulig, vil posten ikke levere pakken på døren. Din bestilling vil då bli sendt som pakke til utleveringplass og du må plukke opp pakken der. Informasjon om hjemlevering og vilka postnummer som Bring kan levere til (dekningsområde) finner du her.


MERK! Når du bestiller hos Lysman, er du som kunde ansvarlig for å angi riktig leveringsinformasjon, og att du kan identifisere deg å hente opp pakken. Etter at vi sendte ut pakken har vi ingen mulighet til å endre leveringsadressen eller navnet på pakken. Ettersom varsling sker via SMS, er det viktig at du skriver inn et mobilnummer som kan motta SMS.

Når du mottar forsendelsen, anbefaler vi at du sjekker ut varene slik at alt er helt og at ingenting mangler.

Vi dellevererar ikke til private kunde eller selskap, utan sender hele forsendelse når alle produkter er på lager hvis inget annet er avtalet.

FRAKT FOR SELSKAPER
Bring Bedriftspakke - Levering på dør for selskaper innen kl. 17.
Bedriftskunder får sine bestillinger levert på dør hvis de oppgir gateadresse. Levering vil ikke bli varslet slik at noen må være på plass for å motta pakken. Leveranse dagtid mellom kl. 08-17.

Uavhentede varer
Hvis vi mottar pakker som ikke har vært hentet fra posten, forbeholder vi oss retten til å kreve alle kostnader som påløper i forbindelse med denne avkastningen. Kostnaden er idag 300 NOK.

Avgiften reflekterer kostnadene ved returfrakt og håndtering. Betaling må gjøres innen 10 dager fra fakturadato. Dersom betalingen er forsinket tillkommer purregebyr, renter og mulige innkrevingskostnader. Hvis du ombestemmer deg når pakken allerede ble sendt fra oss, må du plukke opp pakken ved levering og returnere det til oss. Hvis pakken ikke blir plukket opp, vil det automatisk bli registrert som uavhentet og belastet tilsvarende.
 

LEVERINGSTID

Leveringstid for produkter som finns i lager er 2-7 dager. Vi behandler bestillinger umiddelbart og bestillinger gjort før klokken 12 (hverdager) sendes normalt samme dag hvis alt er på lager. Produkter som må bestilles fra leverandør kan ta lengre tid å levere - ta kontakt med oss dersom du ønsker å vite lagerstatus og leveringstid. Noen produkter har forskjellig leveringstid - dette blir då oppgitt på produktsiden. Ved forsinket levering har du rett til å heve kjøpet. Med forbehold om at produktene kan bli utsolgt. 

 

FORSINKELSER I LEVERING

Selv om vi gjør vårt ytterste for å levere det som er bestilt i tiden lovet, kan det være galt. Dersom leveringen blir forsinket fra det som har blitt lovet, vennligst kontakt oss umiddelbart slik at vi kan undersøke hvorfor leveransen er forsinket. Hvis du ønsker å avbryte den forsinkede bestillingen, ta kontakt med kundeservice.

 

TRANSPORTSKADE

Hvis varene har blitt skadet under transport må du kontakte oss innen 14 dagerkundeservice@lysman.no
Hvis man mottar levering eller ska hente en pakke og ser at den ytre emballasjen er skadet - varsle ombudet eller sjåfør direkte og motta ikke pakken.

Vid eventuell tvist er vår policy å alltid følge norsk lovgivning.

 

BETALINGSVILKÅR

Ved bestilling av varer fra Lysman aksepterer du de generelle vilkårene. Avtalen etablerer samtidig som bestillingen er akseptert. Ifølge loven må du være over 18 for å få legge en ordre hos Lysman.

Vi tilbyr følgende betalingsmetoder: Svea faktura, kortbetalinger

Vi aksepterer betalingskort Visa og MasterCard. (Dessverre kan vi ikke godta Visa Electron-kort).

Hvis du bestiller som privatperson kommer faktura på post. Bedrifter får sin faktura på post til leveringsadresse eller til separate fakturaadresse hvis det er spesifisert ved bestilling. Fakturaen er koblet til det person- eller organsasjonsnummer som benyttes ved bestilling.


Alle sider der du som kunde forlater personlige opplysninger når du kjøper er såkalte sikre sider (kryptert overføring). Betaling med kort skjer over en sikker tilkobling med SSL-sertifikat utstedt av Rapid SSL (www.rapidssl.com).

Hvis du ser at adressen begynner med https:// vet du at du besøker en sikker side.
 

DIBS

Vi samarbeider med DIBS Payment Services AB (www.dibs.se) for sikker håndtering av kortbetalinger. DIBS Payment Services AB er et av Finansinspektionen autorisert kredittmarkedet selskap. Overføring av kortdata er kryptert. Merk at Lysman ikke lagre kredittkortnumre, da dette håndteres av DIBS Payment Services AB.

 

SALG/TILBUD

Salg gjelder så langt lageret rekker. Tilbyr uten en klar sluttdato er gyldig så langt lageret rekker. Vi forbeholder oss retten til å avslutte salg og lagring av våre leverandører, samt eventuelle prisfeil som kan oppstå. Med forbehold om at produkter kan bli utsolgt og eventuelle prisfeil. 

 

PRIS

Alle priser på Lysman er oppgitt i NOK, du kan velge å vise prisene med eller uten moms.

 

RETUR

Vårt mål er at du vil bli fornøyd med varene du kjøper fra oss. Både privat kunde og bedriftskunde har 14 dager angerrett fra mottak av varen, forutsatt at du ikke har brukt produktet, og at det returneres uskadet ioriginalemballasjen. Vi må få beskjed innen 14 dager etter mottak av din bestilling at du ønsker å returnere en artikkel eller hele bestillingen. Returen betales av kunden hvis inget annet er avtalt. Lagre kvitteringen for retur frakt - være klar over at du er ansvarlig for retur frakt!

För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge dessa uppgifter när du kontaktar oss om en retur: 

  • Ordrenummer
  • Artikkelnummer på de produktene du ønsker å returnere
  • Grunnen til retur

Retur skal pakkes godt, helst i originalemballasjen med sine indre emballasje og sammen med eventuelle tilbehør, transport skader på grunn av feil/dårlig emballasje belastes deg som kunde.

Vi foretrekker at du oppgir årsaken til returen når du returnerer produktet, dette gir raskere håndtering av retur. Du kan rapportere dette på plukkliste eller på en vanlig A4-papir. Vi ber deg være oppmerksom på at det ikke anses som en utøvelse av angreretten å ikke hente opp en pakke eller ikke motta en levering.

Hvis du ønsker å bytte til et annet produkt må du gjøre en ny bestilling via vår nettbutikk. Den nye bestillingen behandles separat fra din retur.

 

REKLAMASJON

Hvis et produkt er defekt eller feilsendt vennligst kontakt oss på kundeservice@lysman.no innen 14 dager, og vi vil hjelpe deg med hvordan du går frem.

RESERVASJONER

Lysman reserver seg eventuelle skrive- og bildefeil på nettsiden, så vel som slutförsäljning, og at varer kan bli fjernet fra sortimentet. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til feil priser, feil i produktbeskrivelser, samt feil informasjon om lagernivåer. Lysman forbeholder seg retten til å endre, korrigere eller oppdatere informasjonen på nettsiden til enhver tid.(www.konsumentverket.se).
Har du spørsmål om våre vilkår, ikke nøl med å kontakte oss på kundeservice@lysman.no

 

E-POSTADRESSE/TELEFONNUMMER
Grunnen til at vi trenger disse fra deg er at du skal kunne motta en ordrebekreftelse, og vi trenger ditt mobilnummer for å sende en SMS-varsel vid levering. I tillegg, så får du nyhetsbrev fra Lysman via e-post, men dette kan fjernes ved å krysse av boksen på Mine sider etter at du gjør ditt første kjøp og / eller hvis du ønsker å avslutte nyhetsbrev i forbindelse med utsendelsen. Du kan også ringe eller sende epost til oss og vi vil fjerne deg fra nyhetsbrevlisten.

  

FORCE MAJEURE

Lysman er fritatt for straff for unnlatelse av å utføre visse forpliktelser i denne avtalen dersom svikten skyldes utgivelsen omstendigheter som beskrevet nedenfor og det faktum hindrer, hindrer eller forsinker ytelse. Som frigjørende faktor som skal vurderes blant andre. en statlig handling eller unnlatelse, ny eller endret lovgivning, arbeidskonflikt, blokade, streik, brann eller oversvømmelse, sabotasje eller uhell av betydelig størrelse. Force majeure omfatter også statlige beslutninger som påvirker markedet negativt og produkter, for eksempel restriksjoner, advarsler, forbud mot salg, etc.

 

LOV OM DISTANSHANDEL

Lysman følge loven om distansehandel. Les mer her.

 

TVIST

I eventuelle tvist vil Lysman følge Allmänna Reklamationsnämndens anbefalinger.

 

BEDRIFTSDATA

Lysman AB

Telefon: 22331000

e-post: kundeservice@lysman.no

Vårt organisasjonsnummer er 97551176

Vår kundestøtte er åpet helgfria vardagar mellom kl 09.00-12.00.

 

Desktopvisning | Bytt til Mobilvisning
Lukk